Pages

Followers

Wednesday, May 15, 2013

Checkup @ 3rd month Imran Rasyidin

Alhamdulillah... Imran membesar dengan jayanya.. :) 

Berat : 6.4kg, tinggi : 63cm dan lilit kepala : 41cm

Macam2 pe'el baru imran belajar sekarang ni. Yang paling latest, suka sangat sumbat tangan masuk mulut. Kadang2 sampai nak muntah diri sendiri. Sekarang dah mula bukak mitten imran. Tapi ayahnya sebok suh pakai jgk mitten..kata nt muka anak calar balar la, rasa imran macam dah besar..huhu

Susu dah mula campur ngan susu formula. Ingat dulu tak nak campur sampai la umur 2 tahun..tapi tak kesampaian sb ummi tak buat stok dari masa pantang. Huhu..tak sempat nak buat stok bila dah masuk keje. Keje plak macam lipas kudung. Tak berhenti. Huh. Stress. So, decide untuk campur susu. But so far, alhamdulillah imran telan je susu formula bila ummi gi ofis. Balik je, ummi breastfeed puas2 sepanjang malam sampai ke esoknya..pakai susu Dutch Baby, 0 - 6 month. Botol susu sekarang ni dah ada 2bijik. Yay..dua2 jenama Pigeon. ;) 

Yang paling penting, dah mula bagi pendedahan huruf hijaiyah pada imran tiap kali lepas maghrib nak masuk isyak..terpinga2 imran tengok video huruf hijaiyah song kat utube..bukan takat imran sorang je yang belajar, ummi sebok jugak nak nyanyi2 kacau imran belajar...excited pulak ummi..nyanyi2 buat suara comel follow lagu huruf hijaiyah tu..hahaha..then, tengok video Ya Hanana.. Qasidah favorite.. :)) imran pun suka sangat ngan video tu. ayah pulak sebok nak suruh imran belajar abc.. Blueeekkkk.. :p basic islam dulu la ayah, nanti abc imran belajar kat BBIM..boleh? Heh..yola tu.. 


Pic imran masa 2 bulan lebih ( masa aqiqah sepupunya, Ammar Amirul Haq @ Nilai )



1 comment:

ct@m@n@qieem said...

salam perkenalan....

http://ctamanaqim.blogspot.com/