Pages

Followers

Wednesday, July 10, 2013

Dapur ummi : Siakap Stim Limau


Assalamualaikum..

 First time berpuasa sendiri tanpa orang tua
Tahun lepas stay ngan family in law
so, yang jadi chef selalunya mummy ngan ayah la
lagipun last year, aku mabuk *alahan mengandung
teringat pulak, lepas sahur je
selalu muntah2 sebab loya
pernah sekali yang kelakar, bau kentut pun aku boleh muntah
tahun ni merasa la berdua dengan hubby
sahur berdua je..imran tido lagi.
ok la, nak share resepi ni dulu

 

Bahan2 nya adalah:
Siakap - sederhana besar
Bawang besar - 1 biji dihiris
Bawang putih - 4 biji dihiris
Serai - 2 batang
Limau nipis - ikut sedap. 
* tak nak masam letak 1 je.
Tomato - 2 biji dihiris
Cabai burung - ikut suka

Cara2 nya:
Bersihkan ikan sebersih2 nya dan belah sikit kata atas badan ikan tu. 
Semua yang di atas tu hiris dan campak je atas ikan. 
Masukkan garam secukup rasa dan stim kan selama 20-30 minit.
Siap. hehe :) senang je..

 

No comments: