Pages

Followers

Sunday, September 15, 2013

DIY: Kad kahwin JIMAT.

Assalamualaikum..

Dah lama sangat tak menghupdate blog yang dah bersawang ni. Last week aku tersangat lah busy sebab aku ada training di hari minggu di IKM yang terletak di Jalan Aminuudin Baki di TTDI. Alhamdulillah, training itu sangat lah membantu aku sebagai seorang chemist. Tapi, majlis merisik adik aku yang berlangsung pada sabtu lepas tak dapat la aku nak attend. Padahal buat kat rumah aku. eheh.  Majlis kahwin adik aku, yang sebenarnya plan nak buat kat Jeli dah di transfer diadakan di Kajang pula. Di rumah makcik aku kat Desa Seri Jenaris. Hanya majlis kesyukuran dan kecil2 an, cukup untuk 150 orang tetamu. 

Actually, lepas abah meninggal, ma tak lagi meniaga macam dolu2. Even sekarang pun, ma hanya duk rumah je. Sebab ma tak reti bawak kereta or motor. Meniaga kan nak kena bawak van. So, budget untuk wedding memang sangat terhad. Abang aku yang sulung, kebetulan nak buat aqiqah anak dia. Then kita gabung sekali la. 

So, aku merangkap kakak decide untuk DIY our little sis invitation card for her wedding. But actually, the card is only 30 pieces. Kahwin kecil2 je. Bukan beratus2 ye dik. Kalau tak mati nak ngadap ni je. Eheh. So, even the budget is very tight, dapat jugak la merasa kad kahwin yang bertema vintage dan hasil air tangan kami adik beradik perempuan. Alhamdulillah, walaupun budget, kad ini tetap comel dan sweet di mata kami. 


Bahan2 untuk buat kad:

1. Fancy card warna cream. 
2. M.Word untuk taip undangan dan di print kan di atas fancy card di atas.
3. Lace krim. Beli kat Plaza Alam Sentral. Semeter rm13. 
4. Fancy card brown. Gunting pakai fancy scissor. Beli kat Tesco. 
5. Untaian pearl. Beli kat Plaza Alam Sentral. 


Print kan, gunting dan tampal atas fancy card brown dan potong lace dan tampal di tepi kad dan lekatkan pearl. Siap. :) as simple as that. Sangat jimat dan masuk tema vintage. Terdetik nak buat business kecil2 pula. Sebab jiwa memang suka benda2 yang tampal2 ni. eheh. 

Ok. Bai. Salam. ^^



1 comment:

hazlina azmi said...

Hai..blogwalking.bestlah blog awk..penuh warna warni kehidupan..jemputla ke blog saya dan kita bertukar-tukar link pulak..:)

http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/