Pages

Followers

Thursday, January 2, 2014

Remember the moments of 2013

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, sekejap je rasa berlalu 2013. Pejam celik pejam celik, rasa yang baru semalam give birth to Imran, hari ni tup tup dah almost 11 bulan. Actually, so many things happen in 2013. But, so far alhamdulillah masih lagi diberi kekuatan untuk tabah membesarkan imran rasyidin. Jom kita tengok what is happening in the past 12 month?

Pemergian abah on 21st January 2013


Pemergian abah memang memberi impak yang besar buat kami sekeluarga. 
Penderitaan abah sepanjang 2012 berakhir di sini.
Abah is always the best father in the world. :,)
Moga Allah swt memberikan ganjaran syurga buat abah yang redha dengan ujianNya. Amin..
Redha sebagai pesakit kanser, bukanlah semudah ABC.
Sungguh berat ujian buat abah. 
Boleh baca link ni untuk tahu dengan lebih lanjut. 


Kelahiran Imran Rasyidin Ahmad Ihsan on 8th February 2013


Alhamdulillah, 6 bulan setelah perkahwinanku, 
aku disahkan mengandung dan selamat melahirkan buah hati kami di Hospital Serdang jam 1600. 
Setelah bertungkus lumus menahan contraction yang sakitnya berdel-del bagi aku.
Detik-detik kelahiran imran, anda semua boleh baca kat sini
Live streaming on that night masa aku contraction. 
Tabah gila sebab boleh lagi update blog masa ni kan? eheh.
 Dan juga pengalaman masa one day before start turun tanda.


General Election on 5th May 2013


Pengalaman pertama setelah 27 tahun hidup ni. 
Disebabkan bawak budak kecil ni, aku yang datang lambat masa tu terus dapat masuk dok kat depan.
hahahaah...agenda naughty sebab diorang cakap kalau bawa anak boleh potong line.
Alhamdulillah.. :) tapi nanti next GE kena pregnant lagi ke ei?? hehe sengal.


Vacation at Melaka, Bandar Hilir


Masa ni first time bawak imran gi jalan-jalan jauh. 
Padahal seciput je kan dengan shah alam. hehe
Masa ni stay kat Hatten Hotel.
Tapi yang haru nya kan? 
Punya la seronok plan macam-macam dalam kepala hotak ni, last-last jerebu.
Disebabkan risau imran sakit, so anak beranak stay dalam hotel je. 
Sedih betul. Nak pergi makan chicken rice ball pun tak dapat. huhu

Raya Puasa bertiga buat pertama kali.


Masa ni imran baru 6 bulan
First time pakai baju melayu purple kale favourite ummi.
Alhamdulillah, sebab diberi kesempatan menyambut raya bertiga. 
Tapi agak terkilan sebab abah takde. 
First time lepas balik raya, straight gi kubur abah. 

Aishah's Wedding


Masa ni, masa akad nikah selesai. 
Aku terkedu. Rindu pada arwah abah kian kuat.
Masa tu, aku tersedu sorang-sorang.
Dulu masa aku kawen, abah ada. 
Masa wedding tu, banyak nya kitorang adik beradik yang buatkan kad kawen ngan semua persiapan.
Barang hantaran pun gigih buat sendiri. Baju kahwin tu otter sendiri je. 
Pakai tudung dari Rina Salleh Clothing, wide glitter shawL.
Mekap pula aku yang pakaikan. 
Memang simple je. Aku boleh la mekap kan sikit-sikit. 
Kalau nak grand-grand mekap nya, memang aku tak berani nak amik risiko.
Sebab aku tak suka mekap tebal-tebal.

Vacation at Port Dickson 


Aku, imran dan keluarga belah suami bercamping dan berBBQ kat Port Dickson.
Bermalam kat sana semalaman dan esoknya lepak mandi manda kat Tanjung Biru.
Masa ni lepak-lepak sana masa Raya Haji.
pelikkan? celebrate raya haji dengan picnic, mandi manda dan berBBQ?
hehehe.. sekali sekala. :P

Vacation at Impiana Hotel, Kuala Lumpur


Yang ni first time imran swimming dengan pelampung tu.
tehee..aku pulak dengan baju teletubbies yang aku beli masa kat bandung last 2 years.

ok. sekian.
hopefully, more and more happy years waiting for 2014.
better career advancement, rumah yang dijangka siap hujung tahun ni inshaAllah.
Imran yang tak berapa hari lagi nak cecah setahun.
Moga 2014 akan dipenuhi dengan 30% ibadah inshaAllah. 
be a better muslimah. a better mother. a better wife.
moga rezeqi buat kami anak beranak tak putus-putus.
moga tahun ni memberi 1000 keberkatan dan nikmat yang berganda.
amin... :)











No comments: